Perustelut
Asiakkuus- ja laatujaosto on käsitellyt kokouksissaan 12.4.2022 § 6 ja 20.6.2022 § 21 jaoston tehtäviä ja päätösvaltaa. Jaoston kesäkuun kokouksessa päätettiin, että jaostolle valmistellaan seuraavaan kokoukseen tarkennettu tiekartta jaoston tehtävien osalta.
Hallintosäännön mukaan jaosto ratkaisee tarvittaessa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annetun lain ja sosiaalihuoltolain perusteella tehdyt oikaisuvaatimukset ja toimii tartuntatautilain mukaisena monijäsenisenä toimielimenä.
Edelleen hallintosäännön mukaan asiakkuus- ja laatujaoston tehtävänä on
- Valmistella osaltaan asiakaskokemustavoitteen ja arvioida sen toteutumista
- Valmistella aluehallitukselle asiakaskokemus- ja osallisuuden -suunnitelman ja arvioida sen toteutumista
- Tuoda esille mahdollisuuksia asiakaslähtöisen kulttuurin kehittämiselle
- Asettaa laatutavoitteet omalle tuotannolle ja ostopalveluille
- Seurata ja arvioida järjestämisvastuun ja palvelujen tasapuolisen saatavuuden toteutumista raportoinnin pohjalta ja arvioida palvelujen laatua yhdessä palvelutuotannon kanssa
- Arvioida ja käsitellä asiakas- ja potilasturvallisuussuunnitelman toteutuma
- Käsitellä vuosittain potilas- ja sosiaaliasiavastaavien selvitykset
- Käsitellä ja seurata asiakastyytyväisyyttä raportoinnin pohjalta
- Päättää järjestöavustusten myöntämisestä
Asiakkuus- ja laatujaoston tehtävät ja päätösvalta palvelutuotannon valvonnassa määritellään hallintosäännössä järjestämisvastuun siirtymiseen 1.1.2023 mennessä.
Sosiaali- ja terveysjohtaja Taru Kuosmanen, integraatiojohtaja Tuukka Salkoaho, kehittämispäällikkö Marika Järvinen ja kehittämispäällikkö Kirsi Sario avaavat työsuunnitelmaa kokouksessa.
Ehdotus
Esittelijä
-
Taru Kuosmanen, Sosiaali- ja terveysjohtaja, Taru.Kuosmanen@pirha.fi
Asiakkuus- ja laatujaosto päättää
- hyväksyä liitteen mukaisen asiakkuus- ja laatujaoston työsuunnitelman syksylle 2022.
Päätös
Asiakkuus- ja laatujaosto päätti
- hyväksyä liitteen mukaisen asiakkuus- ja laatujaoston työsuunnitelman syksylle 2022.