Esitys
Valmistelijan yhteystiedot
Tommi Härkönen, 040 173 4434, tommi.harkonen@tuomi.fi
Hankinnan kuvaus
Hankinnan kohteena ovat psykiatrisiin potilastiloihin soveltuvat kalusteet Pirkanmaan hyvinvointialueelle Taysin T-rakennukseen.
Tuomi Logistiikka Oy kilpailutti 23.6.2022 päivätyllä tarjouspyynnöllä 406902 toimistokalusteiden hankintaa koskevan puitejärjestelyn ajalle 1.9.2022–31.8.2024, jonka jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa kahden (2) vuoden optiokaudella. Toimitusjohtajan päätöksen 17.8.2022 mukaan hankintaa koskeva sopimus tehtiin Futra Oy:n (1013817-7), Input Interior Oy:n (2447489-2), Isku Interior Oy:n (1831497-2) ja Modeo Oy:n (2028267-4) kanssa.
Kyseessä on neljän toimittajan puitejärjestely, jonka sisäiset hankinnat tehdään puitejärjestelyssä vahvistettujen ehtojen mukaisesti. Kansallisen kynnysarvon ylittävät hankinnat tehdään kevennettyä kilpailutusta (minikilpailutus) käyttäen.
Hankinta jaettiin kahteen osa-alueeseen seuraavasti:
- Osa-alue 1: Nojatuolit
- Osa-alue 2: Yleistuolit ja ruokapöydät.
Hankinnan tarjouspyynnön mukainen arvonlisäveroton arvo jakautuu osa-alueittain seuraavasti:
- Osa-alue 1: 62 790,69 euroa
- Osa-alue 2: 84 534,00 euroa.
Selvitys hankinnan laatuvaatimuksista
Laatuun liittyvät vaatimukset on huomioitu tuotteiden vähimmäisvaatimuksissa.
Saadut tarjoukset
Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille puitejärjestelyyn valituille sopimuskumppaneille sähköpostitse 20.10.2023. Tarjous saatiin määräaikaan 6.11.2023 klo 9 mennessä kaikilta neljältä tarjoajalta:
- Futra Oy (1013817-7)
- Input Interior Oy (2447489-2)
- Isku Interior Oy (1831497-2)
- Modeo Oy (2028267-4).
Tarjoajat osa-alueittain on kuvattu päätöksen liitteenä olevassa tarjousten vertailutaulukossa (liite 1).
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen
Hankintalain 74 §:n mukaisesti tarjouspyyntöä tai tarjousmenettelyn ehtoja vastaamattomat tarjoukset on suljettava pois tarjouskilpailusta. Hankintayksikkö voi pyytää tarjoajaa tai ehdokasta määräajassa toimittamaan, lisäämään, selventämään tai täydentämään puutteellisia tai virheellisiä tietoja ja asiakirjoja.
Kaikki tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön ehdot.
Tarjousten vertailu ja sopimuskumppanin valinta
Valintaperusteena oli kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous osa-aluekohtaisesti. Hinnan painoarvo on 70 % ja toimitusajan 30 % tarjouspyynnössä ilmoitetun mukaisesti kummankin osa-alueen osalta.
Tarjousvertailu on kuvattu hankintapäätöksen liitteellä 1, Vertailutaulukko.
Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista, sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.
Asiakirjojen julkisuus
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi päätöksenteon jälkeen. Tarjoukset ja muut hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään Tuomi Logistiikka Oy:n sähköisessä arkistossa. Asiakirjapyynnöt tulee osoittaa osoitteeseen hankintapalvelut@tuomi.fi.
Hankintaa valmistellut työryhmä
Hankinnan valmistelussa toimi Taysin psykiatrian toimialueelta ja toimitilapalveluista koottu asiantuntijaryhmä.