§ 16/2024 Osallistumisen menetelmien suunnitelman toteuttaminen, Asiakaskokemuksen ja osallistumisen ohjelma

Lataa 

10519/2024

Päätöspäivämäärä

23.4.2024

Päätöksen tekijä

Konsernipalvelujohtaja

Päätöksen perustelut

Hallintosääntö § 62

Esitys

Valmistelijoiden yhteystiedot  

Suunnittelupäällikkö Janne Leinonen, janne.leinonen@pirha.fi, puh. 040 806 3863  
Suunnittelija Katri Lindberg, katri.lindberg@pirha.fi, puh. 050 303 7550  

Asiakaskokemuksen ja osallistumisen ohjelma sisältyy Tärkeintä ihminen -strategian kärkiteemaan, jonka yhtenä tavoitteena on osallistaa asukkaat, asiakkaat ja henkilöstö palveluiden suunnitteluun. Uudet ja vakiintuneet osallistumisen menetelmät sekä osallistumista vahvistava toimintakulttuuri auttavat hyvinvointialuetta ymmärtämään paremmin asiakkaiden tarpeita ja siten järjestämään vaikuttavampia palveluita. 

Osallistumistyön saavutettavuuden ja esteettömyyden kehittämistä jatketaan suunnitelmallisesti, ja varmistetaan osallistumiseen liittyvien toimenpiteiden täytäntöönpano. Asiakaslähtöisyyden ja osallistumisen lisääminen asukkaille ja ammattilaisille toteutetaan pilotoimalla kokemustoimintaa, rakentamalla asiakasraatitoiminnan yhteiset tavoitteet sekä laatimalla osallistumisen ja vaikuttamisen mittaria.

Kustannuksia on arvioitu syntyvän noin 27 000 euroa, jotka muodostuvat asiantuntijapalveluista, tiloihin ja tilaisuuksiin liittyvistä menoista. Järjestettävissä tilaisuuksissa hyödynnetään joustavia ja kustannustehokkaita keinoja, kuten etäyhteydellä osallistumista ja tehtävänannoilla. Kustannukset on käsitelty Kärki 1. seurantaryhmän tapaamisessa 16.4.2024 ja kohdistuvat strategian Kärki 1:n toimeenpano-ohjelman varattuihin kehittämisrahoihin.  

Päätös

Päätän, että

  • kustannusarvio hyväksytään esitetyn mukaisesti ja 
  • kustannukset maksetaan strategian toimeenpano-ohjelmaan varatuista kehittämisrahoista Kärki 1:stä, kustannuspaikalta 80000, projektitunniste P60554. 

Allekirjoitus

Juhani Sand, konsernipalvelujohtaja

Organisaatiotieto

Pirkanmaan hyvinvointialue