Esitys
Valmistelijan yhteystiedot
Päivi Peltonen, 041 730 3951, paivi.peltonen@tuomi.fi
Hankinnan kuvaus
Hankinnan kohteena ovat Pirkanmaan hyvinvointialueen ikäihmisten ja ikäihmisten/vammaisten yhteisten palveluiden hallinnon ja asiantuntijahenkilöstön toimitilojen kalusteet. Toimitilat muuttavat uusiin tiloihin Tietotaloon irtisanottavasta Koivula – rakennuksesta.
Tuomi Logistiikka Oy kilpailutti 23.6.2022 päivätyllä tarjouspyynnöllä 406902 toimistokalusteiden hankintaa koskevan puitejärjestelyn ajalle 1.9.2022–31.8.2024, jonka jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa kahden (2) vuoden optiokaudella. Toimitusjohtajan päätöksen 17.8.2022 mukaan hankintaa koskeva sopimus tehtiin Futra Oy:n (1013817-7), Input Interior Oy:n (2447489-2), Isku Interior Oy:n (1831497-2) ja Modeo Oy:n (2028267-4) kanssa.
Puitejärjestelyä koskevan sopimuksen mukaan kansallisen kynnysarvon ylittävistä hankinnoista järjestetään kevennetty kilpailutus (minikilpailutus).
Hankinnan arvonlisäveroton arvo on n. 65 200 euroa.
Selvitys hankinnan laatuvaatimuksista
Laatuun liittyvät vaatimukset on huomioitu tuotteiden vähimmäisvaatimuksissa.
Saadut tarjoukset
Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille puitejärjestelyyn valituille sopimuskumppaneille sähköpostitse 5.2.2024. Tarjous saatiin määräaikaan 21.2.2024 klo 16 mennessä kaikilta neljältä tarjoajalta:
- Futra Oy (1013817-7)
- Input Interior Oy (2447489-2)
- Isku Interior Oy (1831497-2)
- Modeo Oy (2028267-4).
Tarjoajien tarjoamat tuotteet on kerrottu päätöksen liitteenä olevassa tarjousten vertailutaulukossa (liite 1).
Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen
Hankintalain 74 §:n mukaisesti tarjouspyyntöä tai tarjousmenettelyn ehtoja vastaamattomat tarjoukset on suljettava pois tarjouskilpailusta. Hankintayksikkö voi pyytää tarjoajaa tai ehdokasta määräajassa toimittamaan, lisäämään, selventämään tai täydentämään puutteellisia tai virheellisiä tietoja ja asiakirjoja.
Kaikki tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön ehdot.
Tarjousten vertailu ja sopimuskumppanin valinta
Valintaperusteena oli halvin hinta. Jokainen tuote vertailtiin erikseen ja jokaisesta tuotteesta valittiin hinnaltaan halvin tarjous. Lukuun ottamatta tuotteita sermit (V2, V3 ja V4) / nojatuolit (T1 ja T2) / pöydät (P3 ja P4), jotka valittiin yhdeltä toimittajalta siten, että tarjotut tuotteet olivat yhteenlaskettuna halvimmat.
Tarjousvertailu on kuvattu hankintapäätöksen liitteellä 1, Vertailutaulukko.
Sopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua hankintapäätöksen tiedoksisaannista, sillä edellytyksellä, että hankintapäätös on saanut lainvoiman.
Asiakirjojen julkisuus
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi päätöksenteon jälkeen. Tarjoukset ja muut hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään Tuomi Logistiikka Oy:n sähköisessä arkistossa. Asiakirjapyynnöt tulee osoittaa osoitteeseen hankintapalvelut@tuomi.fi.
Hankintaa valmistellut työryhmä
Hankinnan valmistelussa toimi ikäihmisten ja ikäihmisten/vammaisten yhteisten palveluiden hallinnosta ja asiantuntijahenkilöstöstä koottu asiantuntijaryhmä.