15241/2023
Strateginen ohjaus ja järjestäminen -tehtäväalueen toimintasääntö osa II, kohta 7.
Laki kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta 2 luku, 7 § ja 8 §.
Asiakasmaksusihteeri vastaa asiakkaiden tulo- ja vähennysselvitysten tekemisestä ja asiakasmaksun määräämisestä, laskutukseen liittyvistä tehtävistä sekä asiakaspalvelusta puhelimitse ja sähköpostitse.
Kelpoisuusvaatimuksena asiakasmaksusihteerin virkaan on soveltuva ammatillinen tutkinto. Tehtävään eduksi katsotaan käytännön työkokemus vastaavanlaisista toimisto- ja asiakaspalvelutehtävistä, monipuolinen tietojärjestelmäosaaminen (erityisesti potilastietojärjestelmät ja laskutusjärjestelmät) ja sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksulain ja -asetuksen sekä hallintolain tuntemus. Tehtävässä arvostetaan kehittämismyönteistä työotetta, joustavuutta, oma-aloitteisuutta, erinomaisia vuorovaikutus-, asiakaspalvelu- ja tiimityöskentelytaitoja sekä hyvää suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa. Englannin kielen taito katsotaan eduksi.
Asiakasmaksusihteerin (2 kpl) virka on julistettu haettavaksi Pirha.fi, Kuntarekry.fi ja Työmarkkinatorissa 14.2.2024 -28.2.2024. Tehtävää haki määräajassa 101 hakijaa, joista kelpoisia hakijoita oli 97. Haastatteluun kutsuttiin 10 henkilöä.
Kun otetaan huomioon koulutukseen ja kokemukseen liittyvien asioiden lisäksi haastattelussa saatu vaikutelma, merkonomi Virva-Leea Mäkelä-Helén on tehtävään soveltuvin. Ensimmäiselle varasijalle asetetaan Sanna Virtanen ja toiselle varasijalle Satu Hiltunen.
Henkilö on merkitty henkilöstöhallinnon henkilörekisteriin.
Merkonomi Virva-Leea Mäkelä-Helén otetaan asiakasmaksusihteerin virkaan kuuden (6) kuukauden koeajalla 1.5.2024 alkaen.
Ensimmäiselle varasijalle valitaan Sanna Virtanen ja toiselle varasijalle Satu Hiltunen.
Viranhoitopaikka palvelussuhteen alussa: Asiakaslaskutus
Valinta on ehdollinen. Valitun tulee 30 päivän kuluessa valinnasta tiedon saatuaan toimittaa hyväksyttävä lausunto terveydentilan tarkastuksesta uhalla, että valintapäätös todetaan rauenneeksi.