Perustelut
Pirkanmaan hyvinvointialueella on tehty toimintamallia haastaviin asiakaspalvelutilanteisiin tammikuusta 2025 alkaen. Työryhmässä on ollut jäseniä Pirkanmaan hyvinvointialueen tilapalveluista, tukipalveluista ja strategisesta ohjauksesta sekä sairaalapalveluiden psykiatrian toimialueelta. Työryhmään on kuulunut edustajat myös Pirkanmaan mielenterveys ry:stä sekä hätäkeskuksesta. Työryhmä on kokoustanut viisi kertaa sekä asia on käsitelty Pirkanmaan hyvinvointialueen turvallisuustyöryhmässä 6.6.2025. Yleisohjeessa on nostettu esille asiakaspalvelupisteet Pirhan eri pisteissä ja niihin liittyvät asiakaspuhelut (häirikköpuhelut), chat-palvelut ja potilaan / asiakkaan kohtaamistilanteet. Toimintamallin laatimisessa esillä olleita muutamia haastavia käytännön esimerkkejä esitellään työsuojelutoimikunnalle.
Ehdotus
Esittelijä
-
Teija Liimatainen, HENKILÖSTÖPALVELUJOHTAJA, teija.liimatainen@pirha.fi
Työsuojelutoimikunta kuulee esityksen haastavien asiakaspalvelutilanteiden ohjeen valmistelun tilanteesta ja antaa oman näkemyksensä syksyllä 2025 valmistuvaan ohjeeseen.
Päätös
Työsuojelutoimikunta kuuli esityksen haastavien asiakaspalvelutilanteiden ohjeen valmistelun tilanteesta ja antoi oman näkemyksensä syksyllä 2025 valmistuvaan ohjeeseen. Päätettiiin, että ohje tuodaan vielä uudestaan työsuojelutoimikunnan käsiteltäväksi sen tullessa valmiiimmaksi.