Asiakkuus- ja laatujaosto, kokous 16.1.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 5 Asiakaskokemuksen johtaminen

279/2022

Valmistelija

  • Marika Järvinen, kehittämispäällikkö, Marika.Jarvinen@pirha.fi

Perustelut

Pirkanmaan hyvinvointialueella asiakaskokemus ja asiakaslähtöisyys on otettu keskeiseksi toimintaa ohjaavaksi tekijäksi. Strategiassa tavoitteena on erinomainen asiakaskokemus. Asiakaslähtöisyys on myös sote -uudistuksen tavoite.

Asiakaskokemuksen johtaminen luotsaa kohti yhtenäistä ja systemaattista toimintatapaa, jolla tavoitellaan erinomaisen asiakaskokemuksen syntymistä. Tärkeää on ymmärtää asiakaskokemus, sen johtaminen, merkitys ja mahdollisuudet julkisen organisaation toiminnassa. Aiheesta alustaa professori Hannu Saarijärvi.

Ehdotus

Esittelijä

  • Taru Kuosmanen, Sosiaali, taru.kuosmanen@pirha.fi

Asiakkuus- ja laatujaosto päättää

  • merkitä tiedoksi annetun alustuksen ja käydyn keskustelun.

Päätös

Päätösehdotus hyväksyttiin.

Kokouskäsittely

Kuultiin asiantuntijana § 5 aikana professori Hannu Saarijärveä, joka poistui kokouksesta ennen päätöksentekoa.

Merkittiin, että varahenkilö Merja Litmanen saapui kokoukseen § 5 aikana.


Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusta ei saa tehdä päätöksestä, joka koskee vain valmistelua tai täytäntöönpanoa (Laki hyvinvointialueesta 141 §).