Esitys
Valmistelijan yhteystiedot
Hankinta-asiantuntija Päivi Peltonen, 041 730 3951, paivi.peltonen@tuomilogistiikka.fi
Hankinnan kuvaus
Hankinnan kohteena ovat Nokian sosiaali- ja terveysaseman toiminnan aloittamiseksi tarvitavat puuttuvat kalusteet yksiköihin.
Tuomi Logistiikka Oy kilpailutti 09.06.2022 päivätyllä tarjouspyynnöllä toimistokalusteiden hankintaa koskevan puitejärjestelyn ajalle 01.09.2022–31.08.2024. Hankintajohtajan päätöksen 17.08.2022 mukaan hankintaa koskeva sopimus tehtiin Isku Interior Oy:n (Y-tunnus 18131497–2), Input Interior Oy:n (Y-tunnus 2447489–2), Modeo Oy:n (Y-tunnus 2028267–4) ja Futra Oy:n (Y-tunnus 1013817–7) kanssa sopimuskaudeksi 01.09.2022–31.08.2024. Sopimusta on mahdollista jatkaa kahden vuoden optiokaudella 31.08.2026 asti.
Puitejärjestelyä koskevan sopimuksen mukaan kansallisen kynnysarvon ylittävistä hankinnoista järjestetään kevennetty kilpailutus (minikilpailutus).
Hankinnan arvonlisäveroton arvo on noin 81 000 euroa.
Selvitys hankinnan laatuvaatimuksista
Laatuun liittyvät vaatimukset on huomioitu tuotteiden vähimmäisvaatimuksissa.
Saadut tarjoukset
Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille puitejärjestelyyn valituille sopimuskumppaneille sähköpostitse 24.05.2023.
Tarjouksen jättivät määräaikaan 12.06.2023 klo 12 mennessä kolme (3) tarjoajaa: Isku Interior Oy (Y-tunnus 18131497–2), Input Interior Oy (Y-tunnus 2447489–2) ja Futra Oy (Y-tunnus 1013817–7).
Tarjousten vertailu ja sopimuskumppanin valinta
Kaikki tarjouskilpailuun osallistuneet tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vaatimukset.
Hankinta jaettiin osakokonaisuuksiin siten, että jokainen irtokalustetyyppi eriteltiin tarjouksessa ja tilaaja vertaili ja valitsi jokaisen irtokalustetyypin erikseen hinnan perusteella. Tarjoajalla oli mahdollisuus tarjota joko kaikkia tai yksittäisiä tuotteita. Tarjousten vertailu sekä valinta toteutettiin erikseen jokaiselle tarjouslomakkeessa eritellylle irtokalustetyypille.
Vertailuhintana käytettiin tarjoajan esittämää yksikköhintaa kullekin tuotteelle.
Tuotekohtainen tarjousvertailu on päätöksen liitteenä (liite 1 Tarjousvertailu). Vertailuun on merkattu vertailuhinnaltaan halvin tuote vihreällä. Hankinnan kokonaisarvo sitoumuksetta on noin 81 000 €.
Asiakirjojen julkisuus
Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999). Päätösesitys perusteluineen tulee julkiseksi päätöksenteon jälkeen. Tarjoukset ja muut hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintapäätöksen tekemisen jälkeen. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty. Asiakirjoja säilytetään Tuomi Logistiikka Oy:n sähköisessä arkistossa. Asiakirjapyynnöt tulee osoittaa osoitteeseen hankintapalvelut@tuomilogistiikka.fi.