Perustelut
Asiakaspalautteen kerääminen Pirkanmaan hyvinvointialueella -aiheesta kertovat suunnittelupäällikkö Sari Anttila ja projektisuunnittelija Sari Hänninen.
Pirkanmaan hyvinvointialueen yksi strateginen kärkiteema on ”Tärkeintä on ihminen”. Teema jakautuu neljään alakohtaan, jotka ovat
- Ansaitsemme asukkaiden ja yhteisöjen luottamuksen
- Tavoitteemme on erinomainen asiakaskokemus ja saavutettavat palvelut
- Asukkaat ja henkilöstö osallistuvat palveluiden suunnitteluun
- Turvallisuus on meidän jokaisen asia
Erinomainen asiakaskokemus perustuu asiakasymmärrykseen ja siihen, että käytettävissä on tietoa siitä, miten asiakkaat kokevat saamansa hoidon ja palvelun. Asiakasymmärrystä luodaan hyödyntämällä asiakkailta saatuja palautteita. Saadun asiakaspalautteen määrät ovat suuria ja siksi on tärkeää pohtia millä tavoin niiden tuottamaa tietoa voidaan hyödyntää Pirkanmaan hyvinvointialueella.
Pirkanmaan hyvinvointialueella on käynnissä Sosiaali- ja terveysministeriön rahoittama Suomen kestävän kasvun hankekokonaisuus, jonka yksi osa on Asiakaspalautteen keruu -projekti. Projektissa kehitetään asiakaspalautteen antamisen menetelmiä ja pyritään tuottamaan tietoa Pirkanmaan hyvinvointialueen toiminnan kehittämisen tueksi.
Esitysmateriaali on oheismateriaalina.
Päätös
Päätösehdotus hyväksyttiin.