Vanhusneuvosto, kokous 7.5.2024

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 45 Asiakaspalautteen kerääminen Pirkanmaan hyvinvointialueella

11099/2024

Valmistelija

  • Sari Anttila, SUUNNITTELUPÄÄLLIKKÖ, sari.anttila@pirha.fi

Perustelut

Asiakaspalautteen kerääminen Pirkanmaan hyvinvointialueella -aiheesta kertovat suunnittelupäällikkö Sari Anttila ja projektisuunnittelija Sari Hänninen. 

Pirkanmaan hyvinvointialueen yksi strateginen kärkiteema on ”Tärkeintä on ihminen”. Teema jakautuu neljään alakohtaan, jotka ovat

  • Ansaitsemme asukkaiden ja yhteisöjen luottamuksen
  • Tavoitteemme on erinomainen asiakaskokemus ja saavutettavat palvelut 
  • Asukkaat ja henkilöstö osallistuvat palveluiden suunnitteluun
  • Turvallisuus on meidän jokaisen asia 

 

Erinomainen asiakaskokemus perustuu asiakasymmärrykseen ja siihen, että käytettävissä on tietoa siitä, miten asiakkaat kokevat saamansa hoidon ja palvelun. Asiakasymmärrystä luodaan hyödyntämällä asiakkailta saatuja palautteita. Saadun asiakaspalautteen määrät ovat suuria ja siksi on tärkeää pohtia millä tavoin niiden tuottamaa tietoa voidaan hyödyntää Pirkanmaan hyvinvointialueella.

Pirkanmaan hyvinvointialueella on käynnissä Sosiaali- ja terveysministeriön rahoittama Suomen kestävän kasvun hankekokonaisuus, jonka yksi osa on Asiakaspalautteen keruu -projekti. Projektissa kehitetään asiakaspalautteen antamisen menetelmiä ja pyritään tuottamaan tietoa Pirkanmaan hyvinvointialueen toiminnan kehittämisen tueksi.

Esitysmateriaali on oheismateriaalina. 

Ehdotus

Vanhusneuvosto päättää 

  • merkitä tiedoksi esityksen ja käydyn keskustelun.

Päätös

Päätösehdotus hyväksyttiin. 


Muutoksenhaku

Oikaisuvaatimusta ei saa tehdä päätöksestä, joka koskee vain valmistelua tai täytäntöönpanoa (Laki hyvinvointialueesta 141 §).