Perustelut
Aluevaltuuston 8.3.2022 hyväksymän hallintosäännön mukaan asiakkuus- ja laatujaoston tehtävät on ensivaiheessa määritelty seuraavasti:
”Jaoston tehtävänä on arvioida järjestämisvastuun toteutumista, valmistella kriteereitä, joilla varmennetaan järjestämisvastuun asianmukaista toteuttamista sopimukseen perustuvassa palvelutuotannossa sekä vastata osaltaan järjestämisvastuulle kuuluvien muiden tuottajien ohjauksen ja valvonnan toimeenpanosta.
Jaosto ratkaisee tarvittaessa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annetun lain ja sosiaalihuoltolain perusteella tehdyt oikaisuvaatimukset ja toimii tartuntatautilain mukaisena monijäsenisenä toimielimenä.”
Jaoston tehtäviä tullaan täsmentämään kevään 2022 aikana. Tätä silmällä pitäen jaoston on syytä käydä keskustelu jaoston toiminnan tarkoituksesta ja tehtäväalueesta.
Liitteenä aluehallituksen 21.3.2022 infomateriaali.
Ehdotus
Esittelijä
-
Anna Kontula, Aluevaltuuston Jäsen, Anna.Kontula@pirha.fi
Asiakkuus- ja laatujaosto päättää
- merkitä tiedoksi käydyn keskustelun.
Päätös
Asiakkuus- ja laatujaosto päätti
- merkitä tiedoksi käydyn keskustelun.