Perustelut
Hallintosäännön päivitys on ollut valmisteilla ja uudet muutokset vahvistettiin aluevaltuuston kokouksessa 5.6.2023. Hallintosääntöön tehtiin muutoksia myös asiakkuus- ja laatujaoston tehtävien ja päätösvallan osalta.
Jaosto toimii tartuntatautilain mukaisena monijäsenisenä toimielimenä.
Asiakkuus- ja laatujaoston tehtävänä on
1. Valmistella osaltaan asiakaskokemustavoitteen ja arvioida sen toteutumista
2. Valmistella aluehallitukselle asiakaskokemus-ja osallisuuden -ohjelman ja arvioida sen toteutumista
3. Asettaa laatutavoitteet omalle tuotannolle ja ostopalveluille
4. Seurata ja arvioida järjestämisvastuun ja palvelujen tasapuolisen saatavuuden toteutumista raportoinnin pohjalta ja arvioida palvelujen laatua yhdessä palvelutuotannon kanssa
5. Arvioida ja käsitellä asiakas- ja potilasturvallisuussuunnitelman toteutuma
6. Käsitellä vuosittain potilas- ja sosiaaliasiavastaavien selvitykset
7. Käsitellä ja seurata asiakastyytyväisyyttä seurantaan perustuvien tietojen pohjalta
8. Päättää järjestöavustusten myöntämisestä
Muutokset ovat seuraavanlaiset:
Lisätään 4a. Käsitellä neljännesvuosittain sosiaali-ja terveydenhuollon palvelujen valvontasuunnitelman toteutumisraportit
5. Arvioida asiakas- ja potilasturvallisuussuunnitelman toteutumista
7. Seurata asiakastyytyväisyyttä raportoinnin pohjalta
Muutokset ovat teknisiä selvennyksiä.
Liitteenä versio hallintosäännöstä, jossa on rinnakkain vanha ja uusi päivitetty versio.
Kooste sosiaaliasiamiespalveluiden raporteista vuodelta 2022. Raportti liitteenä.
Ehdotus
Esittelijä
-
Juha Kinnunen, SAIRAALAPALVELUJEN PALV.LINJOH, juha.kinnunen@pirha.fi
Asiakkuus- ja laatujaosto päättää
- merkitä tiedoksi kokouksessa tulleet asiat.
Päätös
Asiakkuus- ja laatujaosto päätti
- merkitä tiedoksi kokouksessa tulleet asiat
- että syksyllä kuullaan katsaus sosiaaliasiamiesten toiminnasta.